Yhteenveto vuoden 2022 matkoista ja suunnitelmat vuodelle 2023

Helou helou! Niin vaan vuosi 2022 vierähti mennä ja on taas aika tehdä yhteenveto tänä vuonna tehdyistä matkoista. Kyllä sitä vaan huomasi, että koronarajoitusvuosien jälkeen oli vain pakko päästä pois Suomesta ehkäpä kenties hiukkasen enemmän kuin normaalisti. Että juu, mehän mentiin.

Tammikuu

Tammikuussa meikäläisen piti miehen kanssa risteillä m/s Gabriellalla Ruotsiin, mutta Gabriella törmäili laituriin ja laiva vaihtui Cinderellaksi. Hytti olisi tuossa vaihdossa pienentynyt ja à la carte-ravintola vaihtunut buffaan, joten peruttiin matka. Ei siis mitään spessua tammikuussa, sillä koronakin vielä jylläsi hiukkasen.

Helmikuu

Helmikuussa koin onnenhetkiä, kun pääsin tuoreeltaan tutustumaan Viking Linen uusimpaan alukseen, Viking Gloryyn. Osallistuin laivan kastajaisjuhliin ja olinpa myös laivan ensimmäisiä matkustajiakin, sillä laiva vaihtoi satamapaikkaa meidän ollessa laivan sisällä. Ensikokemuksia Viking Glorysta postauksessa Esittelyssä Itämeren uusi kuningatar: Viking Glory.

Maaliskuu

Mää olen mieheni kanssa livemusiikin ystäviä. Niinpä me sitten suunnattiin maaliskuussa Viking Gracelle Soulmiehiä kuuntelemaan. Maaliskuun loppupuolella suuntasin vielä mieheni kanssa kahdestaan minilomalle Teneriffalle. Hotelliesittelyn hotellistamme voitte lukea postauksesta Hotelliarvostelu: Meliá Jardines del Teide (Teneriffa).

Huhtikuu

Huhtikuussa risteiltiin taas, kun kuun alussa risteiltiin Silja Europalla ja kuun loppupuolella Viking Gloryn hulppeassa Suite The Cliffs -sviitissä. Lisää sviitistä postauksessa Luksusta Itämerellä: Viking Glory ja Suite The Cliffs. Noiden kahden risteilyn välissä tuli sairastettua koronakin.

Toukokuu

Livemusiikin perässä mentiin taas. Lemppariartistimme Raul Midón esiintyi Varsovassa ja pitihän sinne lentää herraa kuuntelemaan. Majoituimme mukavassa Crowne Plaza The HUB hotellissa ja sen huoneessa, jonka hintaan sisältyi loungen käyttöoikeus.

Kesäkuu

Ja taas risteiltiin oikein kunnolla. Ensin oli vuorossa ihana Viking Linen, Tallink Siljan ja Visit Ålandin järjestämä pressimatka juhlimaan 100-vuotiasta Ahvenanmaata. Juhannuksen alla lähdettiinkin sitten 12 päivän pituiselle Norjan risteilylle, joka kesti heinäkuun puolelle. Risteilystämme voit lukea postauksesta Ikimuistoinen kokemus: Norjan-risteily napapiirin yli.

Heinäkuu

Heinäkuu oli yhtä musiikkia. Kolme päivää Pori Jazzeilla ja heinäkuun lopussa vielä lensin mieheni kanssa Tukholmaan kuuntelemaan Lady Gagaa. Sen vaan sanon, että Friends Arena Solnassa on aivan mahtis keikkapaikka.

Elokuu

Kuuden tunnin piknikristeily m/s Amorellalla meni melkeinpä nukkuessa koko matka, eikä muuta sitten elokuussa ollutkaan. Paitsi venetsialaiset mökillä.

Syyskuu

Olihan sitä jo tarpeeksi oltu Suomessa. Syyskuun alkupuolella suuntasin Tallinnaan tapaamaan yhdysvaltalaista FB-kaveriani ja tutustuimme paikallisiin nähtävyyksiin. Paluumatkalla pääsin myös testaamaan Tallinkin Megastarin Business Loungen. Millainen kokemus, se selviää postauksesta Paras tapa matkustaa Tallinnaan: Tallink Megastar Business Lounge.

Norwegian Reward pisteitä oli vanhenemassa, joten pakkohan niille oli keksiä käyttöä. Ei muuta kuin suunta syyskuussa Mallorcalle nauttimaan miniloman turvin ultimaattisesta lämmöstä.

Ei pöllömmät näkymät hotellihuoneemme partsilta.
Ja hiki lensi päivällä. Yölläkin pärjäs partsilla biksuilla. Mallorcan loma oli i h a n a.

Eikä siinä kaikki. Toisen kerran kävin Tallinnassa syyskuun puolessa välissä työporukan kanssa virkistysmatkalla ja syyskuun viimeisenä päivänä tein vielä risteilyn Viking Glorylla.

Lokakuu

Kaksi risteilyä Viking Gracella, eipä muuta. Toisella risteilyllä juhlittiin synttäreitä astetta paremmissa puitteissa. Keulan Premium-hytti ja Span Vip-tila Ocean kahdeksi tunniksi ihan vain meidän kahden käyttöön.

Marraskuu

Huhheijaa! 3.11. lennettiin koko perhe Barcelonaan, vietettiin siellä parisen päivää ja siirryttiin Norwegian Dawnille, joka seilasi 15 päivän ajana Atlantin yli Barcelonasta Yhdysvaltojen Tampaan. Risteilystä voit lukea postauksesta Kokemuksia risteilystä Atlantin yli. Voinko suositella?

Eikä siinä kaikki. Tampaan saavuimme 20.11., mutta Suomeen lentämisen sijaan lensimme Dallasiin, jossa vietimme vielä neljä päivää ennen kotiinpaluuta. Vuokrasimme suoranaisen hyökkäysvaunun ja tutustuimme nähtävyyksiin tuon neljän päivän aikana.

Mies halusi auton, jolla pärjää Texasin liikenteessä ja totta vieköön, normikoko autoille oli tyyliin tämä. Melkoinen duuni mulla oli kiivetä ton kyytiin ja yhden kerran meinasin tippuakin kyydistä, kun yritin vetää perässäni ovea kiinni. Ei jatkoon. Muuta kuin ihan pienesti.
Meidän hotelli oli puolen tunnin ajomatkan päässä tästä nähtävyydestä. TV-sarja Dallas oli mun lapsuuden ehdoton lemppari ja pakkohan sitä oli käydä Southforkin tiluksia kurkkaamassa.
Päädyttiin Texasin turneella myös Forth Worthiin ja ”eksyttiin” Stockyards National Historic Districtille juuri oikeaan aikaan, jolloin Texasin kuuluisaa Texas Longhorn lihakarjaa oltiin esittelemässä ihmettelevälle kansalle. Näiden veikkosten sarvet on kyllä mahtavaa kokoa, kuulemma isoin sarviväli voi olla jopa 2,4 metriä. Ei passaa tommosen kanssa käydä kisailemaan.

Joulukuu

Viikko 50 oli kunnon risteilyviikko. Tiistaina 13.12.2022 pääsin tutustumaan uuteen Tallinkin MyStariin ja kokemuksia risteilystä voit lukea postauksesta Esittelyssä Tallinkin uutuus: MyStar

Kuva: Tallink Silja

Perjantaina 16.12. vietin pikkujouluja Viking XPRS:llä ja lauantaina 17.12. olisi ollut tarkoitus lähteä m/s Baltic Princessille kuuntelemaan lempparibändiä Poets of the Fallia. Niin vaan katala flunssa löysi meidän perheen ja risteily oli pakko perua. Onneksi matkavakuutuksesta tuli heti ekana arkipäivänä rahat mukisematta takaisin. Kaupan päälle meikä päätyi viikon sairaslomalle ja on akuutin kurkunpää-henkitorvitulehduksen onnellinen omistaja.

Mitä vuosi 2023 tuo tullessaan?

Tammikuussa hotelliyö Tallinnassa ja helmikuussa käydään taas ottamassa ilo irti Viking Gracen Flame Jazzeilla, sillä tuolla kyseisellä risteilyllä artistikattaus on aivan huippu ja pakkohan risteily oli varata. Huhtikuussa tulee mieheni kanssa 25 vuotta täyteen ensitapaamisesta, joten saas nähdä miten ja missä sitä juhlitaan. Heinäkuussa suunnataan Tukholmaan Elton Johnia kuuntelemaan ja kesälle mies on suunnitellut Lofoottien reissua, mutta minä vielä emmin. Tottahan toki myös kansainvälisiä risteilyjä ollaan katteltu sillä silmällä. Kaikkein ihaninta on kummikin se, että kalenteri on mukavan tyhjä. Se antaa mahdollisuuksia rakennella vaikka minkälaista reissukalenteria nopeallakin aikataululla. Se on varmaa, että ensi vuonnakin mennään ja toivottavasti paljon.

Mites siellä? Onko matkoja tai risteilyjä jo varattuna ja minne?

Blogiani voit seurata myös Facebookissa, Bloglovinissa, Blogit.fi -sivustolla ja Instagramissa. Facebookiin päivitän myös blogin ulkopuolisia kuulumisia, joten sieltä näet ajankohtaisemmin missä meikäläinen milloinkin menee.

Posted

in

by

Comments

4 vastausta artikkeliin “Yhteenveto vuoden 2022 matkoista ja suunnitelmat vuodelle 2023”

1. Cilla Maria Travel avatar

Olipa reissujen täyteinen vuosi 🙂 Me ollaan lähdössä tammikuun alussa kolmeks viikos Lähi-itään ja syksyllä sekä Italiaan että Tunisiaan. Vähän oon katellut, pääsiskö Välimeren yli laivalla, mutta voi olla että joutuu lentämään. Hyvää matkavuotta 2023!

1. Kthetraveller avatar
      Kthetraveller

Wau! Ihania matkoja teillä tiedossa ja tuo kolmen viikon matkakin jo ihan kulman takana. Hyvää matkaa ja nauti lämmöstä!

2. Mikko / Matkalla Missä Milloinkin avatar

Paljon oli tosiaan reissuja teille kuluneen vuoden aikana, erityisesti risteilyjä (vähemmän yllättäen) 🙂 Meillä on ensi vuodelle varattuna viikon reissu Vuokattiin ja juuri tänään varattiin matka Krakovaan. Samasta syystä kuin te syyskuisen Mallorcan reissunne. Itse asiassa mietittiin pitkään itsekin sitä vaihtoehtona, mutta päädyttiin sitten Krakovaan.

1. Kthetraveller avatar
      Kthetraveller

Ai vinde, Krakova on ihana! Tuo Vuokatti kuulostaa hyvälle, mielenkiinnolla jään odottamaan esittelypostaustasi. Sieltä taitaa löytyä sellainen minulle sopivan pituinen tarpomisreitti ja kuvasi ovat varmasti upeita.